Nieuwe ontwikkeling TAG / TAT armen voor Willemsspoortunnel

Het produceren en leveren van nieuw te ontwikkelen TAG / TAT armen uitgevoerd met 3kV isolatoren.

 

Armada heeft van BAM Rail opdracht gekregen om samen te werken aan het produceren en leveren van 648 zijwaartse armen voor de Willemsspoor tunnel. Het betreft nieuw te ontwikkelen TAG / TAT armen uitgevoerd met 3kV isolatoren.

Een mooi project met veel diversiteit wat een geweldig mooie uitdaging is gebleken voor het team van Armada Mobility.  

 

 

 

 

 

De gekozen arm is een afgeleide van de gecertificeerde armen B4 & B5, voorgeschreven door ProRail.

 

Beide typen armen zijn al eerder door Armada ontwikkeld / uitgeleverd, deze armen zijn geschikt voor 25kV. (o.a voor project Betuwe route). Het gaat bij de Willemsspoortunnel over totaal 648 armen bestaande uit 30 verschillende types welke ook weer in verschillende lengtes uitgevoerd dienen te worden.

 

 

 

De complexheid dat iedere positie in het veld een andere ophanging, een andere lengte kan hebben, vergt veel kennis en kunde van onze engineering en werkvoorbereiding. De juiste afstemming / communicatie met de klant speelt hierbij een zeer belangrijke rol.

In de tunnel zal elke oude arm gedemonteerd worden en de nieuwe gemonteerd, volgorde van levering is dus essentieel. Hierbij is de communicatie / relatie met onze klant van groot belang.

 

Feitjes

De ontwikkeling / engineering is opgestart begin Juni 2016
De project werkvoorbereiding  is opgestart op 11-Juli 2016
Assemblage vanaf week 45
Alles is volgens het opgezet projectplan geleverd

 

Klik hier voor het complete project van de Willemsspoortunnel

 

 

Terug naar overzicht